A 2012-es év történései
Elértük, átadásra került, megépült, fejlődött:
- Miskolci buszsávok nyíltak.
 - Tatabányán közreműködtünk a Sport- és Kerékpáros Turisztikai Centrum tervezésében.
 - Gödöllő kerékpárosbarát lett.
 - Az Andrássy úton helyet cserélt a parkoló- és kerékpársáv.
 - Megépült a budapesti Újszász utcai sáv
 - Újabb 10 buszsávot nyitott meg a BKK.
- Tanácsok a buszsávok használathoz
 
 - Elindultak a BuBi tervezések.
 - Újabb kerékpártárolók Budapesten
 - Lekerült a bringatilos a Lánchídról.
 - Kerékpáros fejlesztési tervek a MÁV-nál.
 - Több biciklit visz a budai fogaskerekű.
 - Kerékpáros rendőrök Budapesten.
 - A következő területeken folytattunk (ill. jelenleg is folytatunk) egyeztetést a BKK-val:
- Baross tér felszíni rendezése
 - Thököly út felújítása
 - Móricz Zsigmond körtér felújítása
 - a teljes budapesti kerékpáros infrastruktúrát érintő átalakítások
 - 2013 évi híd és műtárgy felújítás
 - 2013 évi útfelújítási tervek
 - Örs vezér tere
 - budapesti kerékpáros közösségi közlekedési-rendszer (alias közbringa, vagy BUBI)
 
 
Véleményeztünk, bíráltunk, ajánlottunk:
- Összesen 10 kerékpáros infrastruktúra-fejlesztéssel kapcsolatban adtunk ki hivatalos támogató nyilatkozatot, melyek közül nyolcat (feltételekkel) támogattunk (Balmazújváros, Eger – patak menti kerékpárút, Eger – „Kerékpárral a Bükkön át”, Egerszalók, Orfű, Siófok, Szeged, Tihany), kettőt pedig nem (Csömör, Debrecen).
 - A KKK több tervbírálatán is résztvettünk, melyek többnyire településeket összekötő kerékpárutak terveit tartalmazták (Cece-Vajta, Kecskemét-Városföld, Soltvadkert-Bócsa, Hajós-Érsekhalma, Sükösd-Nemesnádudvar, Veszprém-Bánd, Siófok-Ságvár, Sárbogárd). Ezek megvalósítását szakmai szempontból alapvetően támogattuk, a szükséges módosításokra javaslatokat tettünk
 - 2 témában is elkezdtünk ajánlást kidolgozni, melyeket véglegesítésük után nyilvánosságra hozunk:
- A kerékpáros nyom piktogramok alkalmazása és használata: milyen esetekben alkalmazzunk, hogyan használjuk és hová pozícionáljuk, és mit jelent a kerékpárral vagy gépjárművel közlekedők számára.
 - A kerékpárutak és a gyalog- és kerékpárutak útszéli és terelővonali útburkolati jeleinek következetes használata, mely nem csak a tervezést és a használatot segíti, hanem a közlekedés biztonságát is javítja.
 
 
Népszerűsítettünk:
- "Bringázz a munkába!" Már ötödik éve, hogy évente kétszer szervezzük egyik legismertebb kampányunkat. 2012-ben a 8500 résztvevő összesen 2,2 millió kilométert tekert, ennek köszönhetően 428 tonna CO2 kibocsátástól kímélte meg a légkört. A kampány részeként szervezett „Bringás reggeli” pedig egyre több helyen kerül megrendezésre és egyre népszerűbb. További hírek itt. Figyelem, a Bam! 2013. tavaszán ismét folytatódik, figyeljétek a híreket honlapunkon és kövessetek minket a BAM! facebook oldalán!
 - A "Mindenki gyalogos" kampányban mi is részt vettünk. Egy vicces videónk itt
 - "Helyben vedd meg:" Lezárult tavasszal a kampány, melynek célja, hogy az autós nagybevásárlások helyett a helyi kis boltokban való gyalogos-kerékpáros vásárlásra buzdítson.
 - Ingyenes"Bebiciklizés" programunk továbbra is nagy lendülettel tart: a kevésbé gyakorlott biciklistákat vértezzük fel rövid elméleti és gyakorlati oktatás révén több bátorsággal, hogy magabiztosan közlekedjenek a forgalomban (A program angol nyelven is elérhető) Részletek itt és a Bebiciklizés Facebook oldalán
 
Kampányoltunk:
- Európai Unió: Sikeresen kampányoltunk levélben Brüsszel felé, hogy az EU támogassa a kerékpáros közlekedést.
 - Critical Mass: tavaly ősszel maradt el először - a szervezők döntése nyomán. Emlékeztek még arra, miért is? Mert "Hordozórakétát nem lehet a holdra vinni" és mert "Értelmetlenül nem kell". 2013. április 20-án lesz az utolsó nagy bringaemelés.
 - A budapesti Zöld Pardon szórakozóhely építkezése során jelentkező bringautat érintő gondok kapcsán tárgyalásokat kezdeményeztünk.
 - A Margit-hídra tervezett kerékpáros inframegoldások ellen többször, több helyen is felléptünk. Végül elkészült a kétséges bringaút, de a piktogramok biztosítják az irányhelyes úton közlekedést.
 
Állástfoglaltunk:
- a járdázásról (videó itt), a kerékpáros rendszámtábláról, a buszsáv használatáról, a tömegközlekedésen való szállításról, az egyoldali kétirányú kerékpárutakról. Érdekel? itt olvashatod!
 
Részletes beszámolóink hírlevél archívumunkban olvashatóak.