Facebook Instagram Youtube

Kérjük, támogasd adód 1%-ával a Magyar Kerékpárosklub munkáját!

Kérjük, támogasd adód 1%-ával a Magyar Kerékpárosklub munkáját!
2013.05.19
1%-kal tovább tekerhetünk! Támogasd adód 1%-ával a Magyar Kerékpárosklub munkáját és a kényelmesebb bringázást! Adószámunk: 18245402-2-41

1%-kal tovább tekerhetünk! 

Támogasd adód 1%-ával a Magyar Kerékpárosklub munkáját és a kényelmesebb bringázást! Adószámunk: 18245402-2-41

A Magyar Kerékpárosklub évek óta dolgozik azon, hogy a kerékpározás ügye Magyarországon - a súlyának és a jelentőségének megfelelően - egyre fontosabbá váljon. Sok fontos eredményt elértünk már, de még nagyon sok tennivalónk van.

A Kerékpárosklubnak egyre többen vagyunk tagjai, és ami ennél is fontosabb, az egész országban nő azoknak a száma, akik aktivistaként segítenek a közös munkában. Ahhoz, hogy megőrizhessük függetlenségünket, fontos a stabil pénzügyi helyzet megteremtése, ami nélkületek megvalósíthatatlan. Ehhez továbbra is szükségünk van adományaitokra, aminek legjobb módja adótok 1%-ának felajánlása!

Eddig is nagyon sokan támogattatok minket, számítunk rátok ebben az évben is!

Hogyan lehet az 1 százalékról rendelkezni?

Az 1%-ról rendelkező nyilatkozat az adóbevallási nyomtatvány részét képezi, így az a magánszemély, aki adóbevallást, adónyilatkozatot vagy egyszerűsített bevallást ad, a nyomtatvány megfelelő lapjának kitöltésével teheti ezt meg. (Ez a rész a 1253 és 1253E számú nyomtavány esetén az EGYSZA lap, az 1253ANY számú nyomtatvány esetén kapcsolt EGYSZA lap).

Szükséges adatok:

  • A kedvezményezett neve: Magyar Kerékpárosklub 
  • A kedvezményezett adószáma: 18245402-2-41

Segítünk:

1. Nyomtasd ki a már általunk kitöltött nyilatkozatot. 3 verzióban is megtalálod itt: WORD PDF JPG ( Ha az egyházas 1%-ról nem kívánsz rendelkezni, a második részt ne töltsd ki. A nyilatkozatokat ne válaszd szét akkor sem, ha csak az egyiket töltötted ki.)

2. Tedd kis borítékba, melyre feladóként NEVED, LAKCÍMED ÉS AZ ADÓSZÁMOD pontosan tüntesd fel.
3. A lezárt, és ragasztáson aláírt borítékot küldd el az illetékes NAV (=APEH) hivatalnak, vagy add át munkáltatódnak. A területeden illetékes NAV iroda címe itt található. 
4. Önadózó, egyéni vállalkozó vagy ÁFA fizetésre kötelezett magánszemély a bevallási csomag “perforált” ívén tudja az adó 1% felajánlását megtenni.
 

A nyilatkozatok beadási határideje:

1. Ha egyéni vállalakozó vagy ÁFA bevallásra kötelezett magánszemély vagy, akkor  2013.február 25-ig adhatod le adóbevallásod, és vele együtt az adó 1%-áról szóló rendelkező nyilatkozatot.

2. Amennyiben magánszemélyként küldöd be adóbevallásod, ami egyben tartalmazza az adó 1%-áról rendelkező nyilatkozatot is, 2013.május 20-ig küldheted el az adóhivatalhoz.

3. Amennyiben elektronikusan kívánod beküldeni adóbevallásod, az ehhez szükséges keretprogram, valamint a 2012. évre vonatkozó szja adatlap letölthető az NAV oldaláról. Adójának 1 %-áról ebben az esetben, az adóbevallás 5. oldalán rendelkezhet 2013.május 20-ig. Kérjük, írd be adószámunkat: 18245402-2-41
 
4. Amennyiben az adóbevallás leadásakor nem rendelkeztél az adó 1%-áról, később is lehetőséged van feladni a rendelkezést; egészen 2013. május 20-ig, a korábbi években megszokott borítékban vagy elektronikus formában.
 
Kapott 1% összege az elmúlt években (NAV adatok):
  • 2008: 827.357 Ft
  • 2009: 2.011.415 Ft
  • 2010: 2.739.579 Ft
  • 2011: 2.847.295 Ft (396 felajánlótól)
  • 2012:  2.487.732 Ft (395 felajánlótól)

Mire költöttük a tavalyi felajánlásokat:

Az elmúlt évben ismét sok fontos eredményt értünk el. Fontosnak tarjuk, hogy megismerjétek munkánkat, ezért az alábbiakban szeretnénk röviden bemutatni, hogy 2012-ben mire fordítottuk – többek között – adótok 1 %-át.

A 2012-ES ÉV BRINGÁS KRÓNIKÁJA

Elértük, átadásra került, megépült, fejlődött:

  • Miskolci buszsávok is nyíltak. Info itt.
  • Tatabányán közreműködtünk a Sport- és Kerékpáros Turisztikai Centrum tervezésében // Tovább
  • Gödöllő kerékpárosbarát lett. // Tovább
  • Az Andrássy úton helyet cserélt a parkoló- és kerékpársáv // Tovább
  • Megépült a budapesti Újszász utcai sáv // Tovább
  • Újabb 10 buszsávot nyitott meg a BKK // Tovább és tanácsok a használathoz itt
  • Elindultak a BuBi tervezések.
  • Újabb kerékpártárolók Budapesten // Tovább
  • Lekerült a bringatilos a Lánchídról. // Tovább
  • Kerékpáros fejlesztési tervek a MÁV-nál. // Folytatás itt.
  • Több biciklit visz a budai fogaskerekű. // Részletek itt
  • Kerékpáros rendőrök Budapesten. // Tovább
  • A következő területeken folytattunk (ill. jelenleg is folytatunk) egyeztetést a BKK-val:
  1. Baross tér felszíni rendezése

  2. Thököly út felújítása

  3. Móricz Zsigmond körtér felújítása

  4. a teljes budapesti kerékpáros infrastruktúrát érintő átalakítások

  5. 2013 évi híd és műtárgy felújítás

  6. 2013 évi útfelújítási tervek

  7. Örs vezér tere

  8. budapesti közösségi kerékpárkölcsönző-rendszer (BUBI)
     

Véleményeztünk, bíráltunk, ajánlottunk:

  • Összesen 10 kerékpáros infrastruktúra-fejlesztéssel kapcsolatban adtunk ki hivatalos támogató nyilatkozatot, melyek közül nyolcat (feltételekkel) támogattunk (Balmazújváros, Eger – patak menti kerékpárút, Eger – „Kerékpárral a Bükkön át”, Egerszalók, Orfű, Siófok, Szeged, Tihany), kettőt pedig nem (Csömör, Debrecen).// Tovább

  • A KKK több tervbírálatán is résztvettünk, melyek többnyire településeket összekötő kerékpárutak terveit tartalmazták (Cece-Vajta, Kecskemét-Városföld, Soltvadkert-Bócsa, Hajós-Érsekhalma,
    Sükösd-Nemesnádudvar, Veszprém-Bánd, Siófok-Ságvár, Sárbogárd). Ezek megvalósítását szakmai szempontból alapvetően támogattuk, a szükséges módosításokra javaslatokat tettünk

  • 2 témában is elkezdtünk ajánlást kidolgozni, melyeket véglegesítésük után nyilvánosságra hozunk:

    1. A kerékpáros nyom piktogramok alkalmazása és használata: milyen esetekben alkalmazzunk, hogyan használjuk és hová pozícionáljuk, és mit jelent a kerékpárral vagy gépjárművel közlekedők számára.

    2. A kerékpárutak és a gyalog- és kerékpárutak útszéli és terelővonali útburkolati jeleinek következetes használata, mely nem csak a tervezést és a használatot segíti, hanem a közlekedés biztonságát is javítja.


Népszerűsítettünk:

  • Bringázz a munkába!Már ötödik éve, hogy évente kétszer szervezzük egyik legismertebb kampányunkat. 2012-ben a 8500 résztvevő összesen 2,2 millió kilométert tekert, ennek köszönhetően 428 tonna CO₂ kibocsátástól kímélte meg a légkört. A kampány részeként szervezett „Bringás reggeli” pedig egyre több helyen kerül megrendezésre és egyre népszerűbb. // További hírek itt. Figyelem, a Bam! 2013. tavaszán ismét folytatódik, figyeljétek a híreket honlapunkon és kövessetek minket a BAM! facebook oldalán!
  • A “Mindenki gyalogos” kampányban mi is résztvettünk. Tovább. És egy vicces videónk itt
  • Helyben vedd meg: Lezárult tavasszal a kampány, melynek célja, hogy az autós nagybevásárlások helyett a helyi kis boltokban való gyalogos-kerékpáros vásárlásra buzdítson. // Tovább

  • Ingyenes “Bebiciklizés” programunk továbbra is nagy lendülettel tart: a kevésbé gyakorlott biciklistákat vértezzük fel rövid elméleti és gyakorlati oktatás révén több bátorsággal, hogy magabiztosan közlekedjenek a forgalomban (A program angol nyelven is elérhető) /// Tovább itt és a Facebookon
     

Kampányoltunk:

  • A Margit-hídra tervezett kerékpáros inframegoldások ellen többször, több helyen is felléptünk. Végül elkészült a kétséges bringaút, de a piktogramok biztosítják az irányhelyes úton közlekedést. // Tovább


Állástfoglaltunk:

  • a járdázásról (videó itt), a kerékpáros rendszámtábláról, a buszsáv használatáról, a tömegközlekedésen való szállításról, az egyoldali kétirányú kerékpárutakról. /// Érdekel? itt olvashatod!

Túráztunk:

2012-ben kísérleti jelleggel szervezett túrákat indítottunk. Voltunk a Cserhátban, a Börzsönyben, a Vértesben és a Pilisben, alkalmanként 10-15 fős csoportokkal. Már tervezzük az idei utakat is, március közepén kezdjük majd a szezont, a túranaptárat február végén hozzuk nyilvánosságra.


***********************************************************************

Szervezeti hírek, találkozók, konferenciák

  • Decemberben a rendkívüli közgyűlés megválasztotta az új elnökséget, az elnökség pedig az új elnököt Szilasi László személyében. Itt láthattok egy rövid interjút terveiről.
  • Ősztől újból elindult havi hírlevelünk. Itt találod az októberit, itt a novemberit és a decemberit.
  • Voca találkozók különböző városokban - aktivistáink részvételével. Tovább
  • CARMA: lezajlott két találkozó. Részletek
  • Kezdeményezésünkre a KKK szakmai fórumot szervezett arról, hogy a településeken átvezető országos főutakat hogyan lehet úgy alakítani, hogy az ne akadályozza a település kerékpáros közlekedését. Tovább

A gazdasági válság persze nálunk is érezhető, lényegesen kevesebb vállalati támogatást kaptunk 2012-ben, ezért volt hatalmas öröm, amikor megtudtuk, hogy 2012-ben is sokan nekünk adtátok adótok 1%-át. Nagyon számítunk erre idén is.

Köszönjük, hogy adótok 1%-ával idén is támogatjátok a kerékpározás ügyét!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron