Kerékpár szállítása gépkocsin

- az eredeti rendszámot átszereled a kerékpárszállítóra
- okmányirodából igényelsz szürke színű, kiegészítő rendszámtáblát, amit a bringatartóra rögzítesz
- oldalirányban nem engedélyezett
- hossztengely irányában előre és hátra 40-40 cm lehet a jármű első és hátsó síkjához képest
- a személygépkocsi maximálisan megengedett magassága kerékpárral együtt 4 méter lehet, utánfutóé pedig maximum 3 méter
- hátrafelé legfeljebb 1 m-re, oldal irányban legfeljebb 0,4 m-re nyúlhat ki
- a rakomány szélessége 2,5 m-t nem haladhatja meg
- ami ezen túlnyúlik: jelezni (zászlóval, táblával, túl széles rakomány esetén pedig elöl fehér, hátul piros lámpával és elöl fehér, hátul piros fényvisszaverővel)
- a gépkocsi hátsó részén elhelyeztett világító és fényjelző berendezések, valamint a rendszámtábla láthatóak kell, hogy legyenek
- a kilátást hátrafelé szintén biztosítani kell (ez közvetett is lehet: pl. 2 külső visszapillantó tükörrel)
- szóbeli figyelmeztetés
- helyszíni bírság (5 000–50 000 Ft között, 6 hónapon belüli ismételt elkövetés esetén max. 70 000 Ft)
- szabálysértési feljelentés, melynek során kiszabható
- pénzbírság (5 000–150 000 Ft)
- figyelmeztetés
- járművezetéstől eltiltás
- Továbbá: a szabálytalan szállítást a helyszínen meg kell szüntetni
Kerékpárok közúti járművön történő szállítására vonatkozó jogszabályok:
- 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet. a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről. - 9, 27, 28, 39, 49, 111, 112. paragrafusok
- 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet – a közúti közlekedés szabályairól. - 5, 47. paragrafusok
- 326/2011. (XII. 28. ) Korm. rendelet – a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról. - 42. paragrafus
- 2012. évi II. törvény. a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről. - 11, 16, 20, 99, 100/A, 178, 224. paragrafusok
Tetszett a cikk? Maradjunk kapcsolatban!
A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.
- Országos területi szervezeteink elérhetőségeit itt találod.
- Kövess minket a Facebook-on!
- Ne maradj le híreinkről, iratkozz fel havi hírlevelünkre itt!
- Ha nem szeretnél lemaradni budapesti híreinkről, iratkozz fel riadóláncunkra, aktivista Facebook csoportunkba, I bike Budapest Facebook oldalunkra és Instagramunkra!
Hogyan segíthetsz?
- Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
- Támogass adománnyal! Bankszámlaszámunk itt érhető el.
- Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-43. További infók az 1%-ról.
Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!
Kapcsolódó hírek
A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.
2021.01.11 | aron2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották.Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes!
2020.12.29 | aronTérképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!
2021.02.03 | aron