Facebook Instagram Youtube

Több mint 90-szer adtunk bringás szakvéleményeket és javaslatokat 2018-ban

Több mint 90-szer adtunk bringás szakvéleményeket és javaslatokat 2018-ban
2019.01.28
A Kerékpárosklubnál azért dolgozunk, hogy bárki közlekedhessen biciklivel: biztonságban érezze magát, aki még nem biciklizik, és kényelmesebben tekerhessenek, akik már mindenhova bringával járnak. Területi szervezeteink és szakmai munkacsoportjaink segítségével egyre több település terveit véleményezzük, és saját javaslatokkal kezdeményezünk fejlesztéseket, hogy minél többen és minél kényelmesebben közlekedhessenek kerékpárral. Itt a 2018-as javaslataink listája.

A Kerékpárosklubnál azért dolgozunk, hogy bárki közlekedhessen biciklivel: biztonságban érezze magát, aki még nem bringázik, és kényelmesebben tekerhessenek, akik már mindenhová így járnak. Területi szervezeteink és szakmai munkacsoportjaink segítségével egyre több település terveit véleményezzük, és saját javaslatokkal kezdeményezünk fejlesztéseket, hogy minél többen és minél kényelmesebben közlekedhessenek kerékpárral. Itt a 2018-as javaslataink listája.

Adó 1%-od felajánlása segít még többet dolgozni.
Támogasd a Kerékpárosklubot!

2018-ban úgy tűnhetett, hogy lelassultak a bringás beruházások, miközben egyre nagyobb a kerékpárutakon hömpölygő tömeg, és egyre nehezebben férünk el egyes helyeken. Az autóforgalom is növekszik, ami sokakat visszatart a kerékpározástól.

Mi a Kerékpárosklubnál nem lassultunk le. Bár ezek eredménye még nem látszik, a háttérben új bringasávok és utak tervezésébe igyekeztünk beleszólni, hogy minél jobb megoldások szülessenek.

Mintegy 90 helyi és regionális fejlesztést érintő szakmai véleményt küldtünk illetékeseknek 2018-ban, de Európai Uniós és országos szintű döntéseket is igyekeztünk a jó irányba terelni. Budapestet és kerületeket lefedő kerékpártároló helyszínötleteket készítettünk, városrészi szintű bringás fejlesztéseket véleményeztünk a fővárosban és vidéken, hozzászóltunk a Balatoni Bringakörút, vasúti beruházások, csomópontok vagy vidéki kerékpárutak terveihez is. Volt, hogy támogattunk, máskor építő javaslatokkal kritizáltunk, szükség esetén panaszt tettünk, kezdeményeztünk, fórumokon is felszólaltunk.

A Kerékpárosklub fő célja, hogy ne utcáról utcára, egyik sávról a másikra kelljen a bringás fejlesztésekért küzdenünk, és ne a sajtóból értesüljünk 1-1 sokakat érintő beruházásról, ami évtizedekre segítheti vagy vetheti vissza egy terület bringás fejlődését. Célunk, hogy már a tervezési folyamatok kezdeténél jelen lehessünk, hogy ne félmegoldások, hanem komplex, sok szempontot figyelembe vevő fejlesztések szülessenek.

Ezért egyre több önkormányzattal, közlekedési céggel és állami szervvel vagyunk kapcsolatban, 2018-ban – A BKK és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (ma már Innovációs és Technológiai Minisztérium) után - együttműködési megállapodást kötöttünk a Fővárosi Önkormányzattal, így a karbantartásért, forgalomtechnikai döntésekért és több útfelújításért felelős Budapest Közúttal is elindulni látszik a párbeszéd.

Részt veszünk az EU-s támogatású beruházásoknál kötelező tervzsűriken is, ahol sokat segítenek helyi csoportjaink ismeretei.

Ennek ellenére még mindig sok kerékpáros beruházásról nem értesülünk időben, rendszeresen nem jutunk hozzá tervekhez.

2019-es terveink között szerepel a MÁV-val, a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központjával és a Magyar Közúttal is szerződést kötni, hogy hatékonyabban jelezhessünk problémákat, és bevonódhassunk a beruházások tervezésébe.

Mindez a ti támogatásotokkal valósulhat meg: nagy segítséget nyújtanak az új tagokat váró helyi szervezeteink, valamint 1%-os és tagsági támogatásotok biztosítja a működésünket.


Lássuk a véleményeket:

 


Európai uniós szintű kezdeményezések

Vissza a tetejére

 

Országos szintű véleményezés

Vissza a tetejére

 

Regionális projektek

Vissza a tetejére

 

Települési szintű vélemények (Budapest, vidék, kerületek)

Vissza a tetejére

 

Helyi projektek (Budapest)

Vissza a tetejére

 

Budapesti, városrészi szintű tervek:

Vissza a tetejére

 

Vidéki települési szintű és helyi tervek:

Vissza a tetejére

 
2017-es tervvéleményeink listáját itt találod.
 


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.
  • Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!
  •  
  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron