A Kerékpárosklubnál azért dolgozunk, hogy bárki közlekedhessen biciklivel: biztonságban érezze magát, aki még nem bringázik, és kényelmesebben tekerhessenek, akik már mindenhová így járnak. Területi szervezeteink és szakmai munkacsoportjaink segítségével egyre több település terveit véleményezzük, és saját javaslatokkal kezdeményezünk fejlesztéseket, hogy minél többen és minél kényelmesebben közlekedhessenek kerékpárral. Itt a 2018-as javaslataink listája.
Adó 1%-od felajánlása segít még többet dolgozni.
Támogasd a Kerékpárosklubot!
2018-ban úgy tűnhetett, hogy lelassultak a bringás beruházások, miközben egyre nagyobb a kerékpárutakon hömpölygő tömeg, és egyre nehezebben férünk el egyes helyeken. Az autóforgalom is növekszik, ami sokakat visszatart a kerékpározástól.
Mi a Kerékpárosklubnál nem lassultunk le. Bár ezek eredménye még nem látszik, a háttérben új bringasávok és utak tervezésébe igyekeztünk beleszólni, hogy minél jobb megoldások szülessenek.
Mintegy 90 helyi és regionális fejlesztést érintő szakmai véleményt küldtünk illetékeseknek 2018-ban, de Európai Uniós és országos szintű döntéseket is igyekeztünk a jó irányba terelni. Budapestet és kerületeket lefedő kerékpártároló helyszínötleteket készítettünk, városrészi szintű bringás fejlesztéseket véleményeztünk a fővárosban és vidéken, hozzászóltunk a Balatoni Bringakörút, vasúti beruházások, csomópontok vagy vidéki kerékpárutak terveihez is. Volt, hogy támogattunk, máskor építő javaslatokkal kritizáltunk, szükség esetén panaszt tettünk, kezdeményeztünk, fórumokon is felszólaltunk.
- Támogasd adód 1%-ával a Kerékpárosklubot! Minden tudnivaló itt.
A Kerékpárosklub fő célja, hogy ne utcáról utcára, egyik sávról a másikra kelljen a bringás fejlesztésekért küzdenünk, és ne a sajtóból értesüljünk 1-1 sokakat érintő beruházásról, ami évtizedekre segítheti vagy vetheti vissza egy terület bringás fejlődését. Célunk, hogy már a tervezési folyamatok kezdeténél jelen lehessünk, hogy ne félmegoldások, hanem komplex, sok szempontot figyelembe vevő fejlesztések szülessenek.
Ezért egyre több önkormányzattal, közlekedési céggel és állami szervvel vagyunk kapcsolatban, 2018-ban – A BKK és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (ma már Innovációs és Technológiai Minisztérium) után - együttműködési megállapodást kötöttünk a Fővárosi Önkormányzattal, így a karbantartásért, forgalomtechnikai döntésekért és több útfelújításért felelős Budapest Közúttal is elindulni látszik a párbeszéd.
Részt veszünk az EU-s támogatású beruházásoknál kötelező tervzsűriken is, ahol sokat segítenek helyi csoportjaink ismeretei.
Ennek ellenére még mindig sok kerékpáros beruházásról nem értesülünk időben, rendszeresen nem jutunk hozzá tervekhez.
2019-es terveink között szerepel a MÁV-val, a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központjával és a Magyar Közúttal is szerződést kötni, hogy hatékonyabban jelezhessünk problémákat, és bevonódhassunk a beruházások tervezésébe.
Mindez a ti támogatásotokkal valósulhat meg: nagy segítséget nyújtanak az új tagokat váró helyi szervezeteink, valamint 1%-os és tagsági támogatásotok biztosítja a működésünket.
Lássuk a véleményeket:
- Európai uniós szintű kezdeményezések
- Országos szintű véleményezés
- Regionális projektek
- Települési szintű vélemények (Budapest, vidék, kerületek)
- Helyi projektek (Budapest)
- Budapesti, városrészi szintű tervek
- Vidéki települési szintű és helyi tervek
Európai uniós szintű kezdeményezések
- 8 másik tagország kerékpáros szervezeteivel levelet írtunk légszennyezés ügyben az EU-biztosnak és 9 ország minisztériumának
- Iparági szereplőkkel együtt tiltakoztunk az elektromos rásegítéses bringák terjedésére hátrányos szabályozás ellen
Országos szintű véleményezés
- Útügyi Műszaki Szabályozás tervvéleményezése
- Kerékpáros oktatófüzet, tanári kézikönyv kritika
- „Másfél Méter” – előzési oldaltávolság kampány
Regionális projektek
- Balatoni Bringakörút: Balatonszepezd, Zánka tervek
- Balatoni Bringakörút: Balatonalmádi és Tihany közti szakasz
- Budapest-Balaton kerékpáros útvonal: Biatorbágyi szakasz újratervezésének javaslata
- Csepel-sziget kerékpáros turisztikai kezdeményezés
- Eurovelo 6 érdi, szentendrei szakasz
- Szeged és Szatymaz közti 5. főút kerékpáros tiltás feloldása javaslat
- Szentes, 45. számú főút kerékpárút pályázata
Települési szintű vélemények (Budapest, vidék, kerületek)
- Budapest 150 legjobban hiányzó kerékpárparkolója
- Dunapartok fejlesztéséről szóló fővárosi Cities-4-People projekt előadás és workshop részvételek
- Budapest XIII. kerület hiányzó kerékpártárolói
- Buszvezetők és kerékpározók közti együttműködés elősegítése Budapesten
- Panasz a Budapest Közúthoz az építkezések alatt ellehetetlenített kerékpáros közlekedésről
- Budapest Közút találkozó karbantartási hiányosságok és útfelújítási, kétirányúsítási, Bartók Béla úti kérdésekről
- Pécs kerékpárút és közbringa tervek (TOP projekt)
- Szegeden közlekedésszakmai tanácsokkal láttuk el a Biciklin Szeged kampány készítőit, véleményeztük a kész munkákat
- Szegeden javaslatot adtunk a következő, más projekthez nem kapcsolódó kerékpártámasz-telepítő ütem helyszíneire és egy társasházi tárolótelepítési/építési programra
Helyi projektek (Budapest)
- Budapest II. kerület Széna tér átépítéséhez javaslatok
- Budapest II. kerület Szilágyi Erzsébet fasor kerékpárút felújítása
- Budapest II. kerület (Törökvész út) VEKOP projekt kerékpárút tervek
- Budapest II. kerület (Törökvész út, Retek utca, Keleti Károly utca) VEKOP engedélyköteles tervek
- Budapest III. – XIII. kerület (Óbuda – Vizafogó, Újlipótváros) Bubi bővítési terület VEKOP tervek
- Budapest III. kerület (Óbuda) VEKOP projekt engedélyezési tervek 1.
- Budapest III. kerület (Óbuda) VEKOP projekt engedélyezési tervek 2.
- Budapest III. kerület (Óbuda) egyirányú utcák kerékpáros kétirányúsítása
- Budapest IV. kerület (Újpest) VEKOP projekt tervek
- Budapest IV. kerület (Újpest) VEKOP projekt engedélyezési tervek
- Budapest IV. kerület Rózsa utca diszpozíció
- Budapest V. kerület hiányzó kerékpártárolókra javaslatok
- Budapest V. kerület egyirányú utcák kerékpáros kétirányúsítása javaslatok
- Budapest V. kerület: Váci utca keresztezése javaslatok
- Budapest VI. kerület Podmaniczky utca tervek
- Budapest VII. kerület (Erzsébetváros) forgalomcsillapítás javaslatok az alpolgármesternek, levél a főépítésznek
- Budapest VII. – VIII. kerület Blaha Lujza tér tervvélemény, javaslatok
- Budapest VIII. kerület Orczy tér és környéke tervek
- Budapest X. kerület Kerepesi út – Veres Péter út kerékpárút tervek
- Budapest X. kerület (Kőbánya) VEKOP projekt munkaközi tervek
- Budapest X. kerület (Kőbánya) engedélyezési tervek
- Budapest X. kerület (Kőbánya) bírálati tervek
- Budapest XI. kerület (Újbuda) VEKOP projekt tervek
- Budapest XI. kerület – Allee bevásárlóközpont kerékpárosbarát javaslatok
- Budapest XI. kerület Budafoki út diszpozíció véleményezése, közösségi tervezés részvétel
- Budapest XI. kerület, Than Károly út javaslatok
- Budapest XI. kerület Repülőtéri út javaslatok
- Budapest XII. kerület (Budakeszi út – Zugligeti út – Hűvösvölgyi út csomópont) VEKOP tervek 1. vélemény
- Budapest XII. kerület (Szilágyi Erzsébet fasor – Budagyöngye - Budakeszi út – Zugligeti út – Hűvösvölgyi út csomópont) VEKOP tervek 2. vélemény
- Budapest XIII. kerület – Újlipótvárosi Mobilitási Terv véleményezés
- Budapest XIII. kerület Újlipótvárosi 30-as övezetből kimaradt utcák
- Budapest XIII. kerület Visegrádi utca felújítási javaslatok
- Budapest XIV. kerület Városligeti Állatkerti krt. javaslatok
- Budapest XVI. kerület (Szabadföld út, Nógrádverőce út - Naplás-tó) VEKOP projekt munkaközi tervek
- Budapest XIX. kerület (Kispest) VEKOP projekt munkaközi tervek első vélemény
- Budapest XIX. kerület (Kispest) VEKOP projekt munkaközi tervek második vélemény
- Budapest XIX. kerület (Kispest) vasúti átjárók tervei
- Budapest XX. – XXI. kerület Gubacsi híd tervek
- Budapest XXI. kerület (Csepel) útfelújítási tervek
Budapesti, városrészi szintű tervek:
- Gödöllői HÉV és Rákoskeresztúri szárnyvonal által érintett kerékpáros kérdések
- M0 déli híd (Deák Ferenc híd) átépítése közben a kerékpáros átkelés biztosítása a bringaút lezárása mellett is
- M3 metró déli szakasz felújításához kapcsolódó kerékpárosbarát fejlesztési javaslatok
- Rákos-patak kerékpárút tervvéleményezése
- Városliget Olof Palme sétány új terveinek kritikája tavasz, ősz, tél
- Városliget balesetveszélyes építkezések bejelentése
Vidéki települési szintű és helyi tervek:
- Balatonalmádi – Veszprém kerékpáros útvonal vélemény
- Ballószög vélemény
- Csomád pályázata
- Csömör pályázata
- Csömör Major úti kerékpárút (M0) javaslatok
- Dunaújváros kerékpárforgalmi hálózati terv
- Harc kerékpárforgalmi hálózati terv
- Kunfehértó vélemény
- Nyíregyháza tervek
- Orgovány vélemény
- Szegeden véleményeztük a Szeged Belváros I. ütem kerékpáros projektet (Oskola u. Stefánia, Híd utca kerékpársávok)
- Szegeden véleményeztük a Szeged Belváros II. ütem kerékpáros projektet (pl. Felső Tisza-part kerékpársávjai, nagykörúton belüli egyirányú utcák kétirányúsítása, kerékpáros nyomok több körútszakaszon is, Szilléri sgt. és Sajka utca kerékpáros összekötése kerékpársávokkal)
- Szeged, újszegedi tervek
- Szeged, baktói tervek
- Székesfehérvár kerékpárforgalmi hálózati terv (KHT) véleményezése
- Székesfehérvár 1000 kerékpártároló kezdeményezése(250-et már építenek)
- Székesfehérvár tervvélemények
- Szombathelyi tervek
- Tihany kerékpárforgalmi hálózati terv
Tetszett a cikk?
A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.
Hogyan segíthetsz?
- Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.
- Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!
- Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!