Adó 1%-od felajánlása segíti munkánkat.
Támogasd a Kerékpárosklubot!
2019-ben bringatárolók százainak építését, kerékpárutak és sávok fejlesztését értük el és újak építéséhez tettünk javaslatokat. Hátrányos intézkedések ellen tiltakoztunk, eső ellenére is több mint 10000-en vonultunk fel az I bike Budapesten és vidéki Critical Mass-eken.
Milliókat bíztattunk kerékpározásra a Bringázz a Munkába és Autómentes Augusztus kampányokban, az iskolai közlekedésoktatás fejlesztésében is részt vettünk.
Nemzetközi elismeréseket kaptunk, hazai és külföldi konferenciákon szerepeltünk, 1100-nál is többször jelentünk meg a médiában, aktívan formáltuk a szakma, városvezetők és a lakosság szemléletét.
Az önkormányzati választások előtt pártokon átívelő konszenzust, számonkérhető vállalásokat értünk el a kerékpározás támogatása érdekében. A választások óta települési javaslatcsomagokkal keressük fel az új vezetőket, hogy be is tudjuk hajtani az ígéreteket.
Folytassuk tovább!
Miközben szervezetfejlesztési munkánk hatására újjáélednek területi szervezeteink, továbbra is csak 5 állandó munkatársunk viszi egyre több feladatunkat. Nem csak szervezeti szinten kellene növekednünk, hogy több településen több fejlesztést érhessünk el: kimaradó hírleveleink és elavult honlapunk mutatja a munkánk hatásnövelésének korlátait.
A Kerékpárosklub erejét közössége adja.
Támogasd a bringás fejlődésért végzett munkánkat adód 1%-ával és tagsággal!
Nevünk: Magyar Kerékpárosklub
Adószámunk: 18245402-2-43
Minden információ az adó 1% leadásáról itt.
Akár már ma leadhatod 1%-odat Ügyfélkapu bejelentkezéssel az eszja.nav.gov.hu oldalon!
Idén is számítunk rád!
Most pedig nézd, mit tettünk a bringás fejlődésért 2019-ben!
Itt találsz egy térképet, alatta pedig szöveges összefoglalónkat olvashatod.
- Eredmények, fejlesztések
Európában, országosan, Budapesten - Javaslatok fejlesztésekre, stratégiákra, szabályozásokra, tervvélemények
Országos, budapesti, vidéki fejlesztésekhez és szemléletformáló kampányokhoz - Felemeltük a szavunkat, tiltakoztunk
Budapesten, vidéken - Demonstrációk, felvonulások
- Akciók
- Népszerűsítő kampányok, események
- Érdekképviselet hivatalos együttműködések kereteiben
Európai Unió, Budapest, vidék - Szakmai szemléletformálás, sajtómegjelenések, konferenciák, előadások
- Oktatás
- Írtunk róla
- Együttműködtünk más civil szervezetekkel
Budapesten és vidéken - Így fejlődött közösségünk
- Túrákat is szerveztünk
- Váratlan elismeréseket kaptunk
Eredmények, fejlesztések
- Mégsem kell kötelező biztosítás az elektromos rásegítéses bringákra, az ötlet ellen mi is tiltakoztunk
Bringatárolók:
- Több mint 10 éve ütjük érte a vasat, ősszel több metró és HÉV megállónál új bringatárolók épültek.
- Több mint 50 helyszínen több mint 160 kerékpártámaszt építettek javaslatainkra a XIII. kerületben
- 28 kerékpártámaszt helyeztek el javaslatunkra a XV. kerületben
- A Nyugati Pályaudvaron is régóta kértük a kerékpártároló bővítését, 2019-ben megtörtént.
- Kelet-pesti csapatunk a LIDL-t vette rá a rossz bringatárolók cseréjére.
Utak bringázhatósága:
- A Szent Gellért rakpart szűk gyalog-kerékpárútja több nyári hétvégére is fellélegzett, amikor kérésünkre az úttestre helyezték a bringautat. Hosszú távú javaslatot is tettünk a szakaszra, a hétvégi terelésekben pedig aktívan segédkeztünk: Így és a Szabihidas hétvégén így.
- A Széll Kálmán tér melletti Retek utca fejlesztése is régi kérésünk volt, 2019-ben kiszélesítették a kerékpárutat, így kevesebb gyalogos-bringás konfliktus várható.
- Az M0-ás déli Hárosi hídjának lezására miatt a beruházóval és kivitelezővel is folyamatos kapcsolatban voltunk, a híd tervezettnél sokkal hosszabb ideig tartó átjárhatóságát és rendszeres tájékoztatást értünk el.
- Reklamáltunk, kijavították az Etele úti kerékpársáv és a Kerepesi úti bringaút hibáit.
- Javaslatunkra kétirányúsították biciklivel a VIII. kerületi Szigony utca egy szakaszát, a XIII. kerületi Lőportár utcát, és a XVI. kerületi Erzsébetliget egyik utcáját.
- Közvilágítást építettek a pesti dunaparti bicikliúton a Helia hotelnél, több mint 10 éve vetettük fel először.
- Aszfaltosra cserélik az újpesti Berlini út rázókő burkolatát, régóta kértük.
- A VIII. kerületi Bérkocsis utca forgalmát javaslatainkat figyelembe véve csillapították
- Régóta kérjük az Eurovelo 6 fővárosi szakaszának fejlesztését, tavaly 1.6 milliárd forintot ígért meg rá a kormány.
Közbringa:
- Tavasszal Észak-Pesten, a belvárosban, az Infoparknál, ősszel az Üllői út környékén is bővítették a Bubit, aminek elindítását a Kerékpárosklub kezdeményezte kb. 10 éve.
Utak bringázhatósága:
- Elindult a Budapest-Szentendre Eurovelo 6 kerékpárút fejlesztése, kiépül a régóta hiányzó, sokat kért szakasz.
- Szegeden javaslatunkra busz és kerékpársávvá alakították a Szentháromság utcai buszsávot.
Javaslataink beépültek a Liget fejlesztésébe, a Kollégiumi úti kerékpársávba, a József Attila sugárút és Algyői út kerékpárútjaiba, a tarjáni villamosvégállomásnál épült rámpás bringaútba, valamint a Budapesti körút szervizállomásába is. - Székesfehérvár városközpontja, Sóstó, Maroshegy és Őrhalmi szőlők között bringás útvonalakat jelöltek ki, beépítve javaslatainkat.
A Csíkvári úton piros festékkel látták el kérésünkre a bringasáv kereszteződéseit és több úthibát kijavítottak a jelzéseink alapján.
Bringatárolók:
- Székesfehérvári csoportunk javaslatára elindult „1000 kerékpártámasz” programban 2019-ben is több száz új bringaparkolóhelyet alakítottak ki.
Javaslatok fejlesztésekre, stratégiákra, szabályozásokra, tervvélemények:
2019-ben 77 tervvéleményt, javaslatcsomagot küldtünk el Budapest, Székesfehérvár, Debrecen, Szekszárd, Dunaújváros, Cegléd és Balatonakarattya beruházásairól és szemléletformáló programjairól, de még ennél is több tervet véleményeztünk a valóságban. A BKK és az állami beruházások rendszeres egyeztetése mellett több hivatallal és önkormányzattal működünk együtt. Sokszor személyesen beszéljük át a terveket, így utóbbiakat nem tudjuk listázni.
- Készítettünk egy diszpozíciómintát, aminek használatával nem maradhat ki a bringázás fejlesztése egy útfelújításból. Ezt minden új önkormányzatnak átadjuk.
- Javaslatokat fűztünk a közúton folyó munkák ideiglenes tereléseihez, hogy ne legyenek terelőútvonal nélkül, balesetveszélyesen elzárt kerékpárutak.
- Bringabarát KRESZ-módosítási csomag egyeztetésein veszünk részt már 3 éve.
- Összeállítottuk Budapest 2024-ig legszükségesebb 12+1 fejlesztését az I bike Budapest felvonulás előtt, vállalásokat kértünk és kaptunk a főpolgármester-jelöltektől.
A XI. kerületben és a XVII. kerületben is megírtuk helyi pontjainkat a választások előtt, előbbit támogatta az azóta megválasztott polgármester.
A Levegő Munkacsoport fővárosi követeléseibe bekerültek a 12 pontunk legfontosabb elemei. - Még a nyáron Tarlós Istvánnak átadott fejlesztési iránymutatásunk ma is aktuális lehet.
- Budapest 2030-ig érvényes stratégiáját, a Budapesti Mobilitási Tervet darabjaira szedtük és kiegészítettük
- Budapest vasúti stratégiájához is megírtuk, hogyan javíthatnák a biciklis – vonatos kapcsolatokat
- Kerületi szintű komplex javaslatcsomagot készítettünk az I. kerület és a VII. kerület bringás átalakulásához.
- Bem rakpart és Batthyány tér Eurovelo 6 kerékpárút és villamos kereszteződéseinek biztonságos átalakítására adtunk javaslatot
- Hidak átjárhatóbbá tétele érdekében véleményeztük a Petőfi-híd és a Gubacsi-híd terveit is.
- Frissítettük a kerékpárutak téli síkosságmentesítésének prioritási javaslatait.
- Tervet készítettünk a Lánchíd pesti és budai hídfője, a Clark Ádám tér és a József Attila utca bringasávosítására, amit a főpolgármester-jelöltek kérésünkre el is vállaltak.
- Buda népszerű útvonalai közül az Attila út, a Budafoki út, a Etele úti kerékpársáv hibái, az Etele és Tétényi út csomópont, a Hamzsabégi út és a vasút háromvágányúsításának bringás kapcsolódásai, a Hattyú és Palota utcák, a Margit körúti Bubi állomás, az Október 23. utca, az Ördögárok utca, a Szilágyi Erzsébet fasor, a Szent Gellért rakpart gyalogos-kerékpáros konfliktusainak enyhítése, a Retek utca, XXII. kerületi Eurovelo szakasz és Városház tér beruházásai ügyében is felszólaltunk.
- A Széna tér felújításának terveit több részletben is értékeltük az év elején, majd ősszel is.
- Pest útvonalai közül a Bajcsy Zsilinszky út és Podmaniczky tér belvárosi útvonalakkal való tehermentesítésére tettünk javaslatot.
A Városliget átalakítása kapcsán az Olof Palme sétány szélességéről és az Ajtósi Dürer sorról írtunk állásfoglalást, a teljes Ajtósi terveit véleményeztük és a Dózsa György út csomópontjához, majd a Dózsa György út terveihez is újra hozzászóltunk.
Véleményeztük a zuglói Horváth Boldizsár utca, a Hungária és Könyves Kálmán krt. kerékpárútjainak felújítása, a józsefvárosi Illés utca, a kőbányai Sidi City építkezéshez kapcsolódó beruházásokat.
Véleményeztük a Kerepesi út, a Gödöllői HÉV és 2-es metró összekötésben érintett helyszínek, az Orczy tér, a Podmaniczky utca, az újpesti Rózsa utca, a Szigony utca, a külső Váci út, a Vidor utca meghosszabbítását, az V. kerület több tér- és utcafelújításának terveit. - Összegyűjtöttük, hol kellenek új bringatárolók Dél-Pesten, a XII. kerületben, és a XIII. kerületben is.
- A XII. kerület gyalogos-bringás-autós közlekedők együttműködését segítő kampányához javasoltunk utcákat, több javaslatunk be is került a programba.
- A XIII. kerületben Angyalföld új közterületi stratégiáját és Újlipótváros forgalomcsillapítását is véleményeztük, kiegészítettük.
- A Csepeli gerincút terveiről, egy Óbudai-szigetre álmodott bringás útvonalról is írtunk.
- Balatoni Bringakörút: Balatonakarattya rossz tervének törlését kértük.
- Cegléden a 311-es úthoz kapcsolódó bringás terveket véleményeztük.
- Debrecen „kerékpárosbarát fejlesztését” nem támogattuk. A belváros házainak lebontásával, egy kerékpárosbarát lakó-pihenő övezet felszámolásával járó Nyugati Kiskörút autópálya szélességű forgalmi sávokkal és járdára festett „kerékpárutakkal” való kiépítése ellentmond a projektre felhasználni kívánt, fenntartható közlekedésfejlesztésre szánt források, és általában a fenntartható városfejlesztés céljaival.
- Dunaújvárosban a statisztikailag balesetveszélyesebb, belterületi egyoldali kétirányú kerékpárutak tervezése ellen emeltük fel szavunkat. Kerékpársávokat kértünk, és több útvonal terveit részletesen véleményeztük.
- Szekszárd TOP projektjének Palánki utat, Damjanich utcát, Szent László utcát, Wosinsky utcát és Séd-menti útvonalát véleményeztük.
- Szentendrei szervezetünk figyelemmel kísérte az Eurovelo 6 Duna hídjával kapcsolatos fejleményeket, felmérte a város kerékpártámaszait és egy város környéki ajánlott útvonalakat felsoroló térképen dolgozott.
- Székesfehérváron felmértük, hová telepíthetne az önkormányzat bringatárolókat a kezdeményezésünkre indult 1000 bringatámasz programban.
Részt vettünk a Kerékpárforgalmi Hálózati Terv elkészítésében és több tervhez hozzászóltunk.
Javaslatokat tettünk a Prohászka Ottokár út, a Horvát István utcai csomópont, a Hosszúsétatér, a Zámoly utca – Kiskút utca kereszteződése, a Berényi út, a Mártírok útja és környéke, a Felsőváros és a Marhacsapás út bringás fejlesztéseihez.
Szemléletformáló programok véleményezése:
- Fővárosi Balesetmegelőzési Bizottság kisfilmjei
- Nem motorizált közlekedést népszerűsítő rollupok és szórólapok
Felemeltük a szavunkat, tiltakoztunk
- Az Árpád út bringasávos terveinek megmentéséért szólaltunk fel a sajtóban és írtunk a polgármesternek is, de végül csak újraaszfaltozták fejlesztés az utcát.
- A balesetveszélyes, terelőút nélküli bringaútbontások ellen többször tiltakoztunk, majd a Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatóságát vontuk be a lakossági panaszok becsatornázására.
- Megszüntették Pest egyik legforgalmasabb bringaútját a Bajcsy Zsilinszky úton az Arany János utcánál. Előbb a Bajcsy Zsilinszky út és Podmaniczky tér új belvárosi útvonalak kialakításával való tehermentesítésére, a Podmaniczky téri szakaszon pedig gyalogos-kerékpáros zóna kijelölésére, hosszú távon kerékpársávok kialakítására tettünk javaslatot. Februárban mindezen alternatívák kialakítása nélkül vágta el a bringautat az V. kerület, és az őszi átadáskor teljesen fel is számolta azt. Először a Facebookon, majd a honlapunkon és a sajtóban is tiltakoztunk. Az önkormányzati választás után újra kijelölték a kerékpárutat.
- A Blaha Lujza tér újratervezéséből kihagyott kerékpársávok miatt is felemeltük szavunkat.
- A Bubi megmentéséért is felszólaltunk a sajtóban és az országos közlekedési konferencián.
- A Budafoki úti közösségi tervezésben részvételre buzdítottuk az ott élőket.
- Az óbudai Tímár utcai felüljáróra vezetett bringaúton büntetett bringások érdekében tárgyaltunk az önkormányzattal, és alternatívák kijelölését kértük.
- A Tabán megújításának véleménygyűjtésében is részt vettünk.
- XIII. kerületi járdák gyalogosbarátságtalan „felújítása” miatt is felszólaltunk.
- A XVIII. kerületi Üllői út kerékpársávjaiért is szót emeltünk.
- A XX. kerületben rossz kerékpártárolókat kritizáltunk.
- Az V. kerületi József Nádor tér rossz bringatárolói és építkezésein történő akadályoztatások miatt is írtunk az önkormányzatnak.
A járhatatlanul szűkre épített járdáik ellen egy tagunk és a Közlekedő Tömeg tiltakozásához csatlakozva szólaltunk fel, mire megmozdult a média, és kis mértékben korrigálták a koncepcionálisan rossz, autóközpontú hibák egy részét.
- Balatoni Bringakörút: Balatonakarattya rossz tervének törlését kértük.
- Debrecen „kerékpárosbarát fejlesztését” nem támogattuk. A belváros házainak lebontásával, egy kerékpárosbarát lakó-pihenő övezet felszámolásával járó Nyugati Kiskörút autópálya szélességű forgalmi sávokkal és járdára festett „kerékpárutakkal” való kiépítése ellentmond a projektre felhasználni kívánt, fenntartható közlekedésfejlesztésre szánt források, és általában a fenntartható városfejlesztés céljaival.
- Dunaújvárosban az egyirányú kétirányú kerékpárutak tervezése ellen emeltük fel szavunkat. Kerékpársávokat kértünk, és több útvonal terveit részletesen véleményeztük.
- Érden a vasútállomás rossz kerékpártárolóit sérelmeztük.
- Kecskeméten rosszul kialakított kerékpársávok miatt emeltük fel szavunkat.
Részt vettünk egy online kérdőívezésben, és a belváros kaotikus állapotairól is beszéltünk. - Szegeden a Bajai úti autópálya-felüljáró bringázhatóságáért szervezett mozgalomnak is besegítettünk.
- Székesfehérváron flashmobon tiltakoztunk a kerékpározók főbb útvonalakról való kitiltása ellen.
Demonstrációk, felvonulások
- Az I bike Budapest felvonuláson a rossz idő ellenére is 10000-en vonultunk fel a bringázhatóbb Budapestért írt, főpolgármester-jelölteknek elküldött 12+1 pontunk megvalósításáért. Mindegyik jelölt számonkérhető vállalásokat tett.
- Az első nagy budapesti Critical Mass 15. évfordulóján több százan tekertünk az Autómentes Napon.
- Kecskeméten autómentes napi bringás felvonulást tartottunk és a Kiskörút újragondolásáért is demonstráltunk ősszel.
- Sopronban is Critical Mass-t tartottunk.
- Székesfehérvári csoportunk tavasszal Critical Mass, ősszel Bringázz Fehérvár néven vonult fel több száz résztvevővel.
Akciók
- Tavasszal és ősszel is folytattuk a lámpaszámlálás tévhitoszlató hagyományát.
- Brüsszelben résztvettünk egy kereszteződés gerilla forgalomcsillapításában.
- Kecskeméten szemetet szedtünk a Tour de Hongrie útvonalán és a Budai utcán.
- Dél-Budán roncsbringamentesítő akciót hirdettünk a biciklitárolók felszabadításáért.
Népszerűsítő kampányok, események
- 2019-ben két Bringázz a Munkába kampányt tartottunk, amivel milliós közönséget érhettünk el. 9000 résztvevőnk 906 ezer kilométert megtéve 255-ször tekerte le a Giro d’Italia távját. Összes eredményünket itt találjátok, a kampány 5 legbringásabb városának hőtérképeit meg itt nézhetitek meg.
- Három bringás reggelit tartottunk 40+ helyszínen országosan. Tavasszal esőben is kitartottunk, ősszel élveztük a napsütést és még Mikulás napján is vártuk a télen bringázókat területi szervezeteinkkel és partnereinkkel.
- Autómentes augusztus kihívást hirdettünk a Műanyagmentes Július mintájára, nagy érdeklődéssel.
- Metrópótló kampányunkat a 3-as metró déli szakaszának lezárásakor indítottuk újra.
- Ott voltunk a Hegyvidéki Autómentes Napon
- Győri csoportunk Balatonnál szervezett találkozót.
- Székesfehérvár Mikulás tekerést tartott és kerékpáros napot rendezett Kisfaludon.
Érdekképviselet hivatalos együttműködések kereteiben
Egyre több önkormányzattal és kerékpározásban érintett szervezettel dolgozunk rendszeres szakmai együttműködésben. Az önkormányzati választások után beiktatott új vezetőket pártatlanul, komplex, helyi felméréseinkkel megalapozott javaslatcsomagokkal és partnerség felajánlásával keressük meg.
- Az Európai Kerékpáros Szövetség európai parlamenti választásokhoz kapcsolódó kezdeményezésében felmértük, mit vállalnak EP képviselőjelöltjeink a kerékpározásért.
- Nyáron Tarlós Istvánnak átadott fejlesztési iránymutatásunk ma is aktuális lehet.
- Tavasszal a Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatóságával együttműködve igyekeztünk biztonságosabbá tenni a bringautak felbontásait és elejét venni a bringautak elhanyagoltságának és beparkolásának.
- Még az önkormányzati választás előtt elköteleződött fejlesztési céljaink mellett Karácsony Gergely főpolgármester-jelölt és László Imre XI. kerületi polgármester-jelölt.
Ezeket a jövőben tettekre szeretnénk váltani. Céljaink illeszkednek az azóta kihirdetett klímavészhelyzet intézkedéseibe, a kerékpározás fejlesztése bekerült az ún. Budapest alkotmányba. Januárban konkrét kérésekkel kerestük fel az új főpolgármestert. - I. kerület: polgármesteri találkozó és javaslatcsomag
- VII.kerület: polgármesteri találkozó és javaslatcsomag
- X. kerületben felkerestük a polgármestert, ősszel pedig a lakótelepi kerékpártárolás fejlesztését kértük – utóbbit 2020 januárban már programként jelentette be a polgármester.
- A XVI. kerületi Önkormányzat kerületfejlesztési és üzemeltetési irodavezetőjénél indította évet kelet-pesti csoportunk.
- XVII. kerületi 12 pont az önkormányzati választások előtt
- Debrecenben kétszer is részt vettünk a Megyei Balesetmegelőzési Bizottság ülésein.
- Szentendre: előadást tartottunk az új önkormányzati képviselőknek és dolgozóknak, jeleztük a 11-es út melletti bringautat feltörő fű problémáját a Magyar Közútnak.
- Székesfehérváron április elsején találkoztunk a polgármesterrel. A megbeszélés megalapozta a többi menüpontban részletezett munkát a bringatárolóktól kezdve a hibajavítások jelzésének rendszerezésén át a kezdeményezésünkre 2020-ra meghirdetett Kerékpározás Éve programjaiig.
Szakmai szemléletformálás, sajtómegjelenések, konferenciák, előadások
2019-ben kiemelkedően sok, több mint 1100 sajtómegjelenésünk volt, és rendkívüli mennyiségű eseményen vettünk részt szakértőként. Újító gondolatokat hoztunk haza a világ legnagyobb kerékpáros szakmai konferenciájáról, nemzetközi és hazai eseményeken mondtuk el, hogyan tennénk bringázhatóbbá Magyarországot.
- Márciusban Hollandiában jártunk, ahol a nagykövetség támogatásával készülő dokumentumfilmünkhöz forgattunk interjúkat.
- A Magyar Közlekedési Konferencián az infrastruktúrába kódolt közlekedési konfliktusokról és a Bubi elmaradásairól és mikromobilitási szolgáltatások előnyeiről adtunk elő.
- A dublini Velo City konferenciáról az infrastruktúrát, szemléletformálást, közösségi tervezést felölelő legfrissebb tudással jöttünk haza, amiről be is számoltunk egy cikkben, illetve egy soproni előadásban. Az elektromos rollerekről és a szabályok közlekedési igényekhez igazításáról tanultakról külön cikkeket írtunk az Indexen.
- Kerékpározás fejlesztését gátoló döntéshozói attitűdökről adtunk elő több tucat városvezető és tervező részvételével tartott budapesti konferencián.
- A budai rakpart problémáinak megoldásáról a Budapest kör szakembereinek adtunk elő, akik előtt a 2024-ig szükséges fejlesztésekről és a városligeti bringás helyzetről tartott előadásunkkal mutatkoztunk be.
- Tömegközlekedési járművezetőkkel beszélgettünk a kerékpározásról
- A városi életmódváltás bringás szempontjairól beszélgettünk a Wasterevolution konferencián.
- Budapesten élő külföldiekkel beszélgettünk a bringás helyzetről a Bikes vs cars film vetítése után
- Reprezentatív kerékpáros kutatásunk eredményeit mutattuk be az ausztriai Graz-ban rendezett Radgipfel konferencián és a budapesti Pecha Kucha sorozat tavaszi alkalmán.
- A Szlovák Kerékpáros Konferencián a Magyar Kerékpárosklub tevékenységeit, működését mutattuk be példaként.
- A brüsszeli Urban Movement konferencián európai közlekedési aktivistaszervezeteknek tartottunk módszertani workshopot.
- Kecskeméten Leonardo di Caprio Özönvíz előtt című filmjét vetítettük a Bringás moziban és résztvettünk a fenntarthatóságot hirdető Ökofeszten.
- És egy budapesti bicajos kiállítást is megnyithattunk 2019-ben.
Oktatás
2019-ben is folytattuk oktató munkánkat. Egyrészt a kerékpározást oktatjuk, másrészt a kerékpározás tanulmányozásában működünk együtt szakértőkkel.
- Év végén frissítettük a szabályokat és hasznos tudnivalókat összesítő Kerékpárosklub Kisokost. Nyomtatásban 2019 tavaszán a XVII. kerület kiadásában jelent meg, és a Cartographia túratervezőjébe is bekerült egy kivonat.
- Kecskeméti csoportunk kunfehértói gyerekeknek népszerűsítette a bringázást.
- Szegeden közreműködtünk a KRESZ oktatásában.
- Székesfehérvári csoportunk 200.000 Ft-ot nyert a TESCO szavazásán Bebiciklizés oktatóprogramokra, amiből több alkalommal meg is rendezték az oktatást.
- Felhívtuk a figyelmet az első lámpák helyes beállítására.
- Kerékpározás népszerűsítéséről tartottunk órát az Eötvös Loránd Tudományegyetemen.
- Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karával kötöttünk megállapodást környezetpszichológiai kutatások végzésére.
Írtunk róla
- Fordítócsoportunk 2019-ben is érdekes cikkekkel formálta a közvéleményt.
Írtunk az 5 dologról, ami miatt annyi holland gyerek kerékpározik, a kérdésről, amit minden várostervezőnek fel kéne tenni, az EU tagállamok energia- és klímaterveinek bringás vonatkozásairól, az autózás társadalmi ideológiájáról.
Bemutattunk egy embert, akinek nagyon megváltozott a kerékpározókról alkotott véleménye, illetve milyen 5 alapelvet kövessenek a most bringára ülők.
Lelepleztük a légszennyezés kerékpározók helyett autózókra károsabb hatásait, és megkérdeztük, miért nem kötelező autóban sisakot viselni.
Egy frappáns képet is magyarra fordítottunk a bringázás előnyeiről. - Elmondtuk, hogyan NE szeresd a kerékpározást, ha autógyártó vagy.
- Kiértékeltük a szegedi polgármesterjelöltek bringás programjait, az IC+ vasúti kocsik bringaszállítási lehetőségeit, az újjáépített budafoki Eurovelo 6 szakaszt, a Naplás úti kerékpárút hibáit, a Csömörre, Dél-Budára és a Rákospataknál vezető új bringás infrastruktúrát.
- Bemutattuk Bajorország bringázhatóságát.
- Megírtuk, mennyire a kerékpározás fejlesztésén is múlik, milyen városban fogunk élni.
Együttműködtünk más civil szervezetekkel
- Összeismerkedtünk az új globális klímamozgalom magyar tagjaival. Ott voltunk a Fridays for future által szervezett klímatüntetésen, tanácsokat és hírverést adtunk az Extinction Rebellion légszennyezés elleni akcióihoz és a Freedom Club klímavédő bringatúrájához.
- Aláírásgyűjtéseket támogattunk Balatonakarattya sétányának parkolósítása ellen, a Greenpeace budapesti légszennyezés elleni petíciójához és Újlipótváros forgalomcsillapításáért.
- Résztvettünk a Kiserdővédők Bálint gazdával tartott eseményén.
- Ajándékokat ajánlottunk fel a Tilos rádió maraton bringanapi tombolájára
- Kőbányán együttműködünk a Kőbányai bringás csapatával
- Debrecenben résztvettünk a Szív napján
- Kecskeméti csoportunk fákat ültetett a 10 millió fa mozgalommal, önkénteskedett a Magyarkertben, ott volt a civil korzón és résztvett a klímaest szervezésében.
Így fejlődött közösségünk
2019-ben is több száz önkéntes és helyi aktivista, tag segített céljaink elérésében, eseményeink megszervezésében. Köszönjük a közös munkát!
- Országos szervezetfejlesztő nappal indítottuk az évet.
- Bel-budán újjáalakult és rendkívül aktív évet hozott össze régi-új területi szervezetünk.
- Kelet-Pesten tisztújítást tartottunk.
- Tagjainknak akciókkal igyekeztünk kedvet hozni szolgáltatásaink mellett a támogatáshoz tavasszal és télen, a bringalopás biztosítását nagyobb értékekre is elérhetővé tettük.
- Megemlékeztünk László János 70. születésnapjáról.
- Stabil pénzügyi helyzetben, stabil 1% támogatói bázissal működünk, de egyre több munkát végzünk még mindig kevés kapacitással.
- Hat fesztiválon üzemeltettünk őrzött bringatárolókat.
Túrákat is szerveztünk
- Elindítottuk a Csepel-sziget Bringakör helyismereti túramozgalmat, már 50-nél is több oklevelet osztottunk ki.
- Kelet-pesten 2 tavat kötöttünk össze 2 keréken, Rákosliget 120. születésnapján szerveztünk túrát és Riz Levente polgármester emlékére szervezett tekerést kezdeményeztünk.
- Kecskemét egész éves túrasorozatot szervezett 2019-ben is, rengeteg érdeklődővel.
- Székesfehérváron pecsételős körtúrát és Giro d’Italia élménybringázást tartottunk.
Váratlan elismeréseket kaptunk
- Döntősök lettünk a NIOK érdekérvényesítési díján
- Az I bike Budapest révén került fel Budapest a Copenhagenize nemzetközi toplistájára
- Nemzetközi hírű bringás szakértő, Mikael Colville Andersen is globális toplistára helyezett minket.
- A holland diplomáciai kapcsolatok 100 évének eseményeinek felsorolásában kiemelt helyet kaptunk az I bike Budapest nagykövetségi támogatásával.
- Magyar bringatörténeti könyv készült a Fortepan fotóiból, amiben mi is megjelentünk.
- Budapest biciklis történetét 1980-2014 között feldolgozó német nyelvű „I love Budapest, I bike Budapest?” című könyv részletesen beszél munkáinkról.
Maradjunk kapcsolatban
A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.
- Országos területi szervezeteink elérhetőségeit itt találod.
- Kövess minket a Facebook-on!
- Ne maradj le híreinkről, iratkozz fel havi hírlevelünkre itt!
- Ha nem szeretnél lemaradni budapesti híreinkről, iratkozz fel riadóláncunkra, aktivista Facebook csoportunkba, I bike Budapest Facebook oldalunkra és Instagramunkra!
Hogyan segíthetsz?
- Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
- Támogass adománnyal! Bankszámlaszámunk itt érhető el.
- Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-43. További infók az 1%-ról.
Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!
Támogasd munkákat adód 1%-ával és tagsággal, hogy még több és jobb eredményeket érhessünk el!